måndag 20 februari 2012

Frälsarkransen VII

Nu har vi kommit fram till den sjätte pärlan - Ökenpärlan.

Ibland stöter vi på motgångar och ofta misslyckas vi med att vara så som vi skulle vilja vara. Öknen är en plats för eftertanke men också för att ta nya tag. I öknen kommer vi till insikt och inser att vi inte klarar av att leva upp till våra egna och andras förväntningar.

I öknen möts vi av någon som accepterar oss som vi är, och det kan hjälper oss att komma vidare.

Jag brukar använda mig av meningarna:
Rena mig så blir jag ren.
Hela mig så blir jag hel.
Dra mig till dig så får mitt hjärta frid.
Kom ihåg att öknen är ingen parentes, den är en viktig del av livet. Där kan vi mogna och lära oss saker om oss själva som vi har nytta av resten av livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar